keskiviikko 18. joulukuuta 2013

5 asiaa joita rakastan itsessäni.

Ihana Saltsu viskas mua taas haasteella! 
Tarkoitus on kertoa viisi asiaa joita rakastaa itsessään. Ja vielä perustella miksi.

Minulle, joka olen kauan kamppaillut itsetuntoni kanssa, tää todellakin on haaste.

Otin kuitenkin sen positiivisin mielin vastaan ja pitkän vääntelyn jälkeen kaikki 5 kohtaa tuli kokoon.


1. Auttavaisuus.
Jos jollain on oikeesti hankalaa elämänsä kanssa, mä tahdon auttaa. Sen verran mitä itse kykenen. Vaikka itellä menis kaikki päin puuta. Joskus oon ollu tän asian kanssa aika varomaton ja hyvällä mielin auttanut toista, saamalla vastineeksi paskaa niskaan. Mut silti mä oon edelleen tällänen. Autan jos pystyn. Vaikka vaan kuuntelemalla murheita.

2. Silmät.
Mietin et laitanko ulkonäöllisiä asioita, mut tää oli ainut jonka halusin tuoda esille. Syy on se, että mua on koko mun pienen ikäni kiusattu tästä. Kyllä, mun silmistä. Koko ala-asteen, ja alku yläasteen ajan sain kuulla haukkuja niistä. Lapset osaavat sanallisesti olla julmia, ja tässä on yks syy mun kolahtaneeseen itsetuntoon. Mut mä oon osannu kääntää tän asian omaksi edukseni. Mussa on jotain erikoista. Ja tänä päivänä osaan olla siitä ylpeä.

3. Positiivisuus.
Mä osaan kääntää melkeen kaikki asiat positiivisiksi. Jos mulla on paska päivä, mä illalla ennen nukkumaanmenoa mietin yksin niitä hyviä asioita mitä mulla on sinä päivänä ollut ja mitä mulla elämässä on. Ettei tarvitse murehtien, vihaisena mennä nukkumaan. Joitain ehkä jopa joskus ärsyttää, kun mä yritän kääntää asioita positiiviseks. Mut mun mielestä elämä on liian lyhyt murehtimiseen ja murjottamiseen. En väitä, ettenkö ite olis joskus naama norsun ......., tottakai jokanen joskus on! Mut sen ei tarvitse kestää kun sen pienen hetken.

4. Rehellisyys.
Mä en tykkää valehtelusta. En että mulle valehdellaan, tai että mä valehtelen. Valkoiset valheet asia erikseen. Mä oon nuorempana saattanut valehdella asioista, ja siitä ei oo ikinä seurannut mitään hyvää. Ja miks seuraiskaan? Valhe sattuu aina enemmän kun totuus. Mä arvostan, jos joku tulee suorasanaisesti sanomaan mulle totuuden, oli asia sitten mikä tahansa.

5. Huumori.
Mä osaan olla hauska. Ja nauraa itelleni vaikka oon välillä ihan pönttö.




Haastan JannanMiisan ja Roosan!

1 kommentti: