keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Erilaiset Äidit?

Ennenkuin kirjoitan itse postausta sanaakaan, ilmoitan tässä että en kirjoita tässä postauksessa kenestäkään tietystä ihmisestä, vaan puhun yleisesti.


Mä oon nyt törmänny facebookissa, blogeissa ja muualla some:ssa äiteihin (tai naisiin ylipäänsä), ketkä kommentoivat erittäin julmasti ja negatiivisesti muiden elämää/mm. lapsia. Ylipäänsä muiden arvostelu, en voi ymmärtää. Mä ymmärrän sen, että neuvotaan ja kerrotaan omia kokemuksia jostain asioista, mutta arvostelua, haukkumista tms en vaan voi käsittää.

Jokaisella saa ja pitää olla mielipiteitä jokaiseen asiaan, ja ihmiset ovat erilaisia ja kaikilla erilainen ajatusmaailma, tietysti. Ei kaikkien pidäkään olla samanlaisia Matti ja Maija Meikäläisiä.

Mutta laitanpa tähän esimerkiksi erilaisia kommentteja mitä oon bongannu:

"Voi olla, että olen aivan väärässä, kun en tunne, mutta vaikutat todella ilkeältä ihmiseltä."

"Kauhee kun sä oot ruma"

"Onko tuo vammainen ku on noin ruma, mikset tapa sitä?"

Jooh.... Ensinnäkin ulkonäön haukkuminen. Mulla on tästä kokemusta, sillä mun ulkonäköä haukuttiin ala-asteella jatkuvasti. Ja vaikkakin olin sopusuhtainen, niin mua haukuttiin lihavaksi. Siksi mulla oli myös syömättömyyskausia nuorempana, olin muiden mielestä ruma ja lihava, aloin näkemään itsekin niin. Noh mutta asiaan. Oon vanhempana oppinut, että muiden haukkuminen on oman egonsa pönkittämistä. Eihän se mitään muuta voi olla? Kateutta? Sitäkin ehkä. 

Mun mielestä kaikissa ihmisissä on omat hyvät ulkonäölliset puolensa. Ja joo, en mäkään kaikista sitä kauneutta etsi, mutta en mä ketään julkisesti mene haukkumaan "Hyi hitto sä olet ruma." Varsinkaan anonyymina. Joka on myös asia mitä en tajua. Jos on jotain sanomista jostain, miksi ihmiset eivät voi omalla nimellään puhua?! Vaan pitää piiloutua nimimerkin taakse. Se jos jokin on heikkoutta. Mä oon aika suorasananen, ja jos en jostain tykkää tai joku mua häiritsee, sanon siitä kyllä ihan omana itsenäni.

Sitten toi ensimmäinen kommentti. Lyhyesti; jos sä et jotain ihmistä todellakaan tunne, miten voit mennä sanomaan että "vaikutat ilkeältä ihmiseltä"? Kirjoitustyylin vuoksi? Siinähän vasta peruste onkin. Jos et tunne, älä tuomitse. Tutustu, ja sen jälkeen jaa omat mielipiteesi. Ja siis tää nimenomaan blogeissa. Jos on joku julkkis ketä on töppäilyidensä takia jokapäivä Seiskan kannessa tai muuten sählää tosi tv-ohjelmissa, sitä saakin kommentoida, nääthän sä konkreettisesti millanen se ihminen on julkisesti.

Ja viimeisenä. Tähän törmäsin tässä postauksessa. Siis herranjumala oikeesti!! MITEN JOKU IHMINEN VOI OLLA NOIN JULMA?! Lapsen haukkumista, varsinkaan erilaisten lasten en hyväksy millään tasolla. Tää kommentti järkytti muakin oikeasti. Mä en edes tiedä mitä mun pitäisi tästä kirjoittaa. Joko tällä ihmisellä (tietysti anonyymina kirjoittanut) ei ole omia lapsia, tai sitten kuvittelee, että oma lapsensa on se täydellisin ja kaikki muut on niin rumia, että ne pitäisi tappaa. Kommentoija voisi mun puolesta kipittää itse saunan taakse.

Sitten on tietysti nämä positiiviset, ihanat äidit jotka rehellisesti kehuvat muidenkin lapsia. Pääasiassa näen näitä, mikä on vain ihana asia. 

Kenelläkään äidillä ei ole oikeutta arvostella toisen kasvatusta tai lasta. Neuvoja saa antaa ja kertoa omia kokemuksia, niinhän me uudet äidit opitaan! Jokainen äiti on maailman paras äiti omalle lapselleen, kenellekään ei ole siihen mitään sanottavaa. 

Ugh, olen puhunut!


Kuva: weheartit.com

8 kommenttia:

  1. SIIS miten voi olla noin idiootti ja kommentoida jotain noin tyhmää ja julmaa!! Tarkoituksena vaan satuttaa ja pahoittaa toisen mieli!! Varsinaista järjen köyhyyttä! Eikai kukaan oikeesti voi nauttia toisen loukkaamisesta :( viittaan siis tuojon Amalia juttuun. Että pistää vihaksi. Toiv kirjoittaja menettää vaikka näkönsä niin ei tarvitse hänen kattella "rumia" ihmisiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanoppa muuta. Pistää kyllä vihaksi. Sitä mäki mietin että eikai kukaan voi nauttia toisen loukkaamisesta mut ilmeisesti voi....

      Poista
  2. Idiootteja on moneen lähtöön =(( tosi surullista!

    VastaaPoista