lauantai 12. huhtikuuta 2014

Miksi bloggaaminen?

Niin. Miksi mä tätä teen? 

Sillon kun alotin bloggaamisen, niin tein sitä siksi jotta tutut ja ystäväni voisivat lukea mitä meille kuuluu, Pyryn kanssa kun ei ehdi kaikkia niin näkemään ja muista kaikkea kertoa vaikka haluaisikin. Alkuun lukijoina minulla olikin vain tuttuja. En ole koskaan edes ollut hyvä kirjoittamaan mistään, koulussakin äikän aineet ei ollut mun juttu. Joten en yhtään kuvitellut, että sivuilleni eksyisi muita lukijoita, keitä kiinnostaisi lukea tälläistä sillisalaattiblogia. Helpompaa olisi, jos olisi joku tietty aihe mistä kirjottaisi. (Esim. aupair, muoti tms.) 

Nykyään tää on ehkä enemmänkin päiväkirja mulle itselle. On helpottavaa purkaa tänne ajatuksia, luonnoksissa mulla onkin itkupotkuraivari postauksia, mitkä ei ole tulossa teidän onneksi julki! Ja on myöhemmin kiva lukea mitä kaikkea tänne on tullut rustailtua. Luulen, että tulen kirjoittamaan blogia vain Pyryn ensimmäisen vuoden ajan. Tosin tämäkin mielipide saattaa muuttua matkan varrella. Blogin tarkoitus ei ole saada 1000 lukijaa ja jokaiseen postaukseen 200 kommenttia. Enhän mä jaksaisi/ehtisi kaikkiin edes vastata. Tää on mulle ehkä enemmän terapeuttista kun pääsee tänne kirjoittamaan mielialansa ja ärsytyksensä, onnellisuudesta ja mukavista päivistä puhumattakaan. 

Ja edelleen mielummin luen muiden blogeja kun kirjoitan omaani. Toki tykkään tästä, mutta ajatukseni bloggaamisen suhteen on muuttunut tässä 5kk aikana.



Kertokaas te rakkaat lukijani (ketkä kirjoittavat myös omaa blogiaan), miksi te teette tätä?

Piti tähän samaan postaukseen kirjoittaa äideistä, mutta jospa teenkin siitä ihka oman postauksen myöhemmin!

8 kommenttia:

  1. Itse kirjoitan myös omaksi ilokseni, mutta toisinaan myös aiheista joista toivon keskustelua. Välillä kun mieleen tulee jotain johon kaipaan muiden mielipiteitä, kuten esim. rattaiden valinta tms. Minusta on aivan äärimmäisen rentouttavaa saada tuotettua tekstiä siitä aivolimasta jota mukanani kannan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, samaa mieltä! Arjen hyviä hetkiä kun poika nukkuu päiväunia, itse saa ottaa ison kupin kahvia ja alkaa purkamaan tänne ajatuksia!

      Poista
  2. Toimii täälläkin vähän kuin päiväkirjana ja muistina itselle :) Ja on ihan kiva kuulla muiden mielipiteitä asiassa sun toisessa ja jotenkin siitä tulee tapa.. Otan kuvia ja haluan illalla laittaa ne blogiin ja kirjoittaa.. :) Ja nimenomaan, iso kupppi kahvia kaikki muksut päikkäreille ja kirjoittamaan.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! ;) Mä oon kauheen huono ottamaan kuvia, tai kyllä mä puhelimella kuvaan mutta kameralla hyvin harvoin :D

      Poista
  3. Bloggaaminen on mulle harrastus, kirjottelen kuulumisiani ja ajatuksiani jotta just kaverit, sukulaiset ja "blogimaailman" kaverit saa lueskella meidän juttuja ihan perus elämästä. Mä rakastan lukea muiden blogeja, varsinkin kaikkia äiti bloggaajien juttuja. Mulle merkkaa lukijat ja kommentit, koska ne on mulle se ilo miksi tätä teen :) pidän myös kirjottamisesta todella paljon, joten tää on se mun juttu mitä jatkan niin kauan kuin se tuntuu hyvältä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mäki tykkään lukee kaikkii mamma- ja sisustusblogeja! Tottakai kommentit muakin piristää, tai ainakin tietää että joku mun höpötyksiä lukee! :D Mutta enemmän tää on mua itteeni varten ja jos joku tätä tykkää lukea nii lukekoot! :)

      Poista
  4. Sinulle olisi haaste blogissani! http://elamastajamuustakin.blogspot.fi/2014/04/haaste.html

    VastaaPoista