keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Marimekko; hyvä vai huono lastenvaatteena?

Mä sain viime joululahjaksi Marimekkoon lahjakortin, ja nyt tiukkana hetkenä päätin sen törsätä ja ostaa pojalle vaatteita. Taino, vaatteen. En ostanu kun yöpuvun ja sukat. Koska lahjakortin arvo ei muuhun riittänyt.






Tän yökkärin hinta oli siis 39,90e. Sukat makso 7,90e. Lahjakortin arvo oli 50e, joten tuon enempää kaupasta en ulos saanut. Ja toisaalta se ei haittaa.

Onhan toi yökkäri erittäin söpö, tykkään kuosista todella paljon! Mutta jos mulla ei olis ollut lahjakorttia, en olisi ostanut omilla rahoillani Pyrylle yökkäriä tuolla hinnalla.

Ymmärrän, että merkki ja laatu maksaa, mutta tässä tapauksessa saatiin pelkkä merkki. Meijän henkkamaukan yökkärit on kestävämpiä kun tää.
Tässä rupesi vetoketju temppuilemaan jo toisella käyttökerralla, kangas on ohutta, ja näin ollen tulen varmaan löytämään tästä vaatekappaleesta reiän tuotapikaa.

Muuta kokemusta mulla ei taida Marimekosta ollakkaan. Joku kukkaro mulla on joskus ollut, mutta sekin taisi toimia vain tupakkapussina, jota ei siis ole tarvittu enään aikoihin. 
Meillä ei oo kotonakaan mitään Marimekkoa. Tykkään kyllä niiden kuoseista, mutta mielummin ostan kotiini Vallilaa, kuin Marimekkoa.






Minkälaisia kokemuksia teillä on Marimekosta? Mä ainakin odotin paljon enemmän, ainakin laadultaan!

2 kommenttia:

  1. Mä veisin ton takasin kauppaan jos jo tokalla käyttökerralla hajoaa. Meillä marimekko on ollu todella kestävää lastenvaatteissa ja niinikään sisustuksessakin. Pussilakanat eivät ole vuosien kovassa käytössä menneet miksikään, sama lastenvaatteiss. Vanhoissa pallobodeissa on vähän haalistumaa mutta saa ollakkin jos on monella lapsella ollut käytössä. Mitoitus ehkä vähän leveää ja lyhyttä mutta laadusta olen tykännyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se tavallaan hajonnu oo, on vaa tosi jäykkä ja vaikea saada ylös asti.. Jää niinku jumiin vähän joissain kohtaa, eikä oo ees kangasta välissä..

      Nyt ku sanoit niin onhan meillä ollu Marimekon yhet pussilakanat sillon kun ei ollu paripeittoa, ja ne kyllä oli kestäny hyvin, vaikka olivatkin haalistuneet!

      Nii no mulla ei oo muuta kokemusta Marimekon lastenvaatteista kun toi, ehkä täytyy myöhemmin ostaa (jahka on varaa) lisää ja hankkia lisäkokemusta :) Pahahan se on toisaalta yhdestä sanoa mitään, mutta... Oon samaa mieltä tosta mitotuksesta!

      Poista